بحران کرونا و بایسته های رسانه پردازی


چکیده

بحران‌ها جزء جدایی‌ناپذیر جوامع و زندگی بشری به شمار می‌روند و رسانه‌ها نیز جزء جدایی‌ناپذیر بحران‌ها هستند و در مراحل مختلف قبل، حین و بعد از بحران نقش غیرقابل انکاری دارند.با مدیریت رسانه می‌توان خسارات ناشی از بحران را به حداقل رساند و حتی بحران را به فرصت تبدیل کرد. هدف از این نوشتار، تبیین محیط رسانه‌ای مورد نیاز کشور در رابطه با بحران کرونا و تمهید قواعدی در رابطه با روش و محتوای رسانه‌پردازی در این باره است.

این پژوهش در صدد پاسخ دادن به این سوال است که چه وضعیتی بر فعالیت رسانه‌ای پیرامون موضوع کرونا در حال حاضر حاکم است؟در راستای پاسخ دادن به سوال، این نوشتار تلاش کرده است که به بررسی وضعیت موجود بپردازد؛ تمرکز بر اخبار چین و ایران، سهل‌انگاری در مواجهه با بحران کرونا، دین‌داری در مواجهه با کرونا و… از جمله مواردی است که شرایط پیش‌آمده را تبیین می‌کند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که هماهنگی در ارائه محتوا، تاکید بر هراس اجتماعی، تاکید بر جهانی بودن جهان و عدم خودتحقیری از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به حرکت بهتر رسانه‌ها کمک کند.

کلیدواژه: بحران، کرونا، رسانه‌پردازی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    صفحه اصلیخدماتارتباط با ما