طراحی الگوهای مسئولیت اجتماعی شرکتی


مسئولیت اجتماعی شرکت عبارت است از اداره یک کسب و کار به طوری که آن کسب و کار بتواند انتظارات اخلاقی، قانونی، مالی و عمومی جامعه را برآورده سازد. هدف اصلی شرکت بقاء به وسیله بدست آوردن مزیت و قابلیت های رقابتی در بازار اقتصادی است و با توجه به اینکه متمایز کردن فعالیت های اقتصادی و اجتماعی شرکت می تواند دشوار باشد، مکانیزم های مسئولیت اجتماعی قادر خواهد بود بقاء و کارایی شرکت را تضمین کرده و پایدار نگاه دارد. بر این اساس فعالیتهای مسئولیت اجتماعی می توانند با عملکرد سازمان در جنبه های مختلف مرتبط شود.

اجرای مسئولیت اجتماعی شرکتی شامل کلیه تصمیم ها، فرایندها، روش ها و فعالیت هایی است که متضمن جاری سازی رویکرد استراتژی مسئولیت اجتماعی شرکتی است. لازمه بقا و موفقیت هر کسب و کاری، عمل به برنامه ها و تعهدات است. اجرایی نشدن تعهدات مسئولیت اجتماعی، بدون وجود علل شفاف و قابل توضیح، می تواند منجر به بروز مشکلات جدی از جمله نارضایتی کارکنان، سهامداران، شرکای تجاری، مشتریان و جامعه شود. شرکتی که به تعهدات خود عمل می کند، نه تنها با مشکلات کمتری مواجه می شود بلکه هنگام بروز مشکلات نیز موفق تر از شرکتی عمل می کند که به تعهدات خود پایبند نیست. سازمان هاي مسئول با شفاف سازي و پاسخگويي مناسب در قبال عملکرد خود، رويکردهايي اتخاذ مي کنند تا اعتماد و رضايت کليه ذي نفعانشان را تأمين کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    صفحه اصلیخدماتارتباط با ما